Arda Yengeç

Arda Yengeç
Aile Günlüğü

Tuesday, December 31, 2013

2013 Biterken

Oğlum Arda,

Bugün 2013 yılının son günü.

Hem ülkemizde, hem dünyada hem de ailemizde unutulmayacak, derin izler bırakacak olaylar yaşandı. Uzun zamandır sana yazmıyordum. Kendimi bir türlü hazır hissedemedim nedense. Ama bugün 2014'e girmeden önce yazmadıklarımın bir özetini kayıt altına almak istedim.

En son 2. yaşına girmenden 1 gün önce yazmıştım. Bıraktığımız yerden devam edelim.

Ailemizin ve arkadaşlarımızın katılımıyla ve tabi annenin özenli çalışmalarıyla çok hoş bir doğumgünü partisi olmuş. Ben de Piraye'nin (Benim kuzenim oluyor kendisi) çekmiş olduğu video görüntülerinden izledim.







Daha sonra muhteşem bir haber aldık. Sana bir kuzen geliyoooor! Halan bebek bekliyormuş! 2014'te ben de dayı olacağım inşallah! Tabi daha önemlisi Özge Halan anne olacak! Benim canım kardeşim büyümüş de anne oluyor. Deniz Amcan ile Özge Halanı zor ama tarifsiz keyifli günler bekliyor.


Ve bu yılın diğer mutlu haberi de dayından geldi. Dayın bu ya 17 Ağustos günü İzmir'de Perihan Teyzen ile evlendi. Ben Perihan'ı tanıyınca çok sevdim. Çok uyumlu bir çift olmuşlar. Allah onlara sağlıklı, mutlu ve refah içinde bir ömür nasip etsin. Zamanı gelincede tabi sana bir kuzen de ordan gelsin!


Ve hayatımda ilk defa Türkiye'nin doğu illerini görme şansı yakaladım. Kadir Dayın ve Perihan Teyzen (Sen onlara Dun ve Pan diyordun o sıralar) bizi Batman'daki evlerine davet ettiler. Ben de 3 haftalık iznimde Türkiye'ye gelince annen ve seninle birlikte Batman'a uçtuk. Yolculuk çok rahat oldu. Sen uçakta hiç problem yaşamadın. Annenin basınçtan dolayı kulağı ağrır özellikle iniş ve kalkışlarda. Ama sende ufak bir ağrı olduysa bile bize pek belli etmedin.

Havalimanından bizi Kadir Dayın aldı ve keyifli Güneydoğu Anadolu turumuz başlamış oldu. Birlikte Batman'ı, Hasankeyf'i, Midyat'ı, Mardin'i, Diyarmabır'ı ve Siirt'i gördük. Tabi bu kadar yeri 1 haftada enim konum gezme şansımız yoktu. Daha çok hızlandırılmış yemek turu gibi oldu.

Batman'da annen 20 yıldır görmediği arkadaşı Leyla'yı gördü. Hep birlikte yemeğe gittik. Sen orda Leyla Ablanın kızı Elif'le tanıştın.



Hasankeyf çok güzeldi. Orası yakında sular altında kalacağı için yok olmak üzere olan tarihi bir mekan. Çok güzel resimler çektik hep beraber. Ama daha güzel olanı, senin orda yaşıyan yerel halkın çocukları ile samimiyet kurman ve beraber oyunlar oynamanızdı. Malesef ırkçılık ülkemizde baya yaralar açmış zamanında. Fakat gördük ki insanlar rahat bırakılsalar aslında gayet güzel anlaşıyor.




Hasankeyf'ten sonra Midyat'a gittin. Oranın da telkari denen el sanatı ünlüymüş. Annene gün doğdu tabi. Gerçi zaten o gelmeden önce planlamış telkari fincan seti almayı. Bize de araziye uymak düştü. Ama gittiğimde itiraf edeyim ben de beğendim. Alışverişten sonrada oranın ünlü eski konaklarından birini ve tarihi manastırını ziyaret ettik.



Kadir Dayın yemek yapma konusunda başarılı bir insan oğlum. Bize Batman'da çiğ köfte ziyafeti çekti. Perihan Teyzeni'de unutmayalım. Mantısından, kavurmasına, pişisinden çorbasına kadar dört dörtlük yemekler ikram etti. İkisinin de ellerine sağlık.



Ertesi sabah Batman'da Van Kahvaltı Salonu'na gittik. Aman Yarabbi! Ben bu kadar çok çeşidin olduğu bir kahvaltı sofrası daha hayatımda görmedim. Tabi hepsini bitirmeye çalışmasaydım iyiydi. Siirt yolunda sıkıntı oldu biraz.



Yola çıkmadan önce annenin ve dayının çocukluğunun geçtiği anneannelerinin evine gittik. Annenin çocukken oynadığı sokakğa yıllar sonra sen ve ben de ayak basmış olduk.

.

Siirt'e vardığımızda annenin amcası Mehmet Amca'yı ziyaret ettik. Sağolsun ailesi bizi çok sıcak ağırladılar. Siirt'e gelmişken büryan yemeden olmaz dedik. Ayrıca pervari balı aldık ki bence doğanın bir mucizesi, bu balı yemeye başladığımdan beri antibiyotik ağzıma koymadım.



Evet güzel bir tatil oldu. Bu sene tatil yapamamıştık. Bu gezi hem güzel bir değişiklik oldu, hem de midemiz bayram etti.

2013'ün Aralık ayında bir de malesef buruk bir haber aldık. Anneannen ile deden yollarını ayırmaya karar vermişler ve boşanmışlar. Bazen evlilikler bitebiliyor ama bazen bitmesi daha hayırlı oluyor. Yine de benim açımdan üzücü bir haber oldu. Neyin daha iyi bir karar olduğunu ancak yaşayan bilir. O yüzden bize düşen onlara her zaman yanlarında olacağımızı hissettirmek ve mutlu olmalarını dilemek.

Bir yılbaşını daha sizlerden uzak geçiriyorum. Olsun. Sizin mutlu gülen yüzlerinizi görmek benim için en önemli şey. Ben de mutluyum işte o zaman.

Allah ailemize ve eğer nasip ederse ailemize katılacak/kardeşlerinle birlikte hepimize, sağlıklı, mutlu, huzurlu, tatlı heyecanlarla dolu, refah içinde uzun bir ömür nasip etsin.

Yeni yılımız kutlu olsun oğlum.

No comments:

Post a Comment